Η μέθοδος της οπτικοποίησης.
Ένας μαθητής μπορεί να γράψει ορθογραφημένα όταν:
α) γνωρίζει τα γράμματα
β) γνωρίζει το ορθογραφικό σύστημα
γ) διαθέτει ικανότητα μνήμης και ανάκλησης λέξεων που δεν υπακούν στους κανόνες.
(Παντελιάδου 2000)
Όταν ο μαθητής δυσκολεύεται στην ορθογραφία, τότε μπορεί να ακολουθηθεί η μέθοδος της οπτικοποίησης. Μια διαδικασία που αρέσει πολύ στα παιδιά!
Εάν μέσα στη λέξη υπάρχει ένα "δύσκολο" γράμμα π.χ το -υ- στη λέξη γυαλιά, μπορούμε να ζωγραφίσουμε ένα ζευγάρι γυαλιά και να δημιουργήσουμε μια φανταστική ιστορία.
Ανακαλύψαμε ότι αν βάλουμε δύο ύψιλον κοντά το ένα στο άλλο μπορούμε να ζωγραφίσουμε ένα ζευγάρι γυαλιά. Με αυτή τη διαδικασία, η ζωγραφιά καταχωρείται πολύ εύκολα στη μακρόχρονη μνήμη.
Η βελτίωση στις επιδόσεις της ορθογραφίας επιτυγχάνεται όταν η διαδικασία είναι διασκεδαστική και ελκυστική.